لپ تاپ های برتر سال ۲۰۱۲

 باشروع شدن سال جدید میلادی سایت های مختلف به انتشار مطالبی پیرامون لپ تاپ های برتر سال ۲۰۱۲ پرداختند. ما هم بد ندانستیم یکی از این لیست ها را برای معرفی در اختیار شما کاربران عزیز قرار دهیم. اساس انتخاب این لپ تاپ ها هماهنگی با ویندوز ۸ ، کیفیت در ساخت قطعات مختلف ، تکنولوژی های جدید مورد استفاده قرار گرفته شده ، صفحه نمایش های لمسی و موارد دیگری بوده اند که باعث تمایز این لیست با صدها مدل لپ تاپ دیگر شده اند.

۱۰) Acer Aspire S7 11-inch :

این لپ تاپ محصول Acer با طراحی بسیار جذاب ، بدنه با کیفیت ، کیفیت صفحه نمایش بسیار بالا و سبک بودن توانست در این لیست قرار گیرد. طراحی این لپ تاپ به شکلی است که مطمئنا می تواند همه کاربران را با هرسلیقه ای راضی نگه دارد ؛ صفحه نمایش ۱۱ اینچی با وضوح ۱۰۸۰p لذت تماشای فیلم ها را دو چندان خواهد کرد در حالی که به سبب همین اندازه وزن لپ تاپ هم تا حدود زیادی کاهش پیدا کرده است. پردازنده این Ultrabook مبتنی بر ویندوز ۸ از نوع Ivy Breadge است که از معماری های جدید اینتل به شمار می رود. هارددیسک SSD ، پردازنده از نوع i7 و حافظه رم ۴ گیگابایتی از مشخصات این لپ تاپ به شمار می روند.

پنجره ای جدید به دنیای تکنولوژی www.neowin.ir

۹) Lenovo IdeaPad Yoga 13 :

لپ تاپ بعدی محصول Lenovo است؛ لپ تاپی با صفحه نمایش ۱۳ اینچی لمسی که سازگاری کامل با ویندوز ۸ دارد. این Ultrabook هم مانند محصول Acer از هارددیسک SSD استفاده می کند اما پردازنده آن i5 است. چرخش کامل صفحه نمایش از حالت بسته به صورت چسبیده به پشت لپ تاپ از جمله نکاتی است که برای کاربران ممکن است اهمیت بالایی داشته باشد به همین دلیل هم هست که نام Yoga برروی این محصول قرار داده شده است و شاید از دلایلی که این لپ تاپ توانسته جز برترین های سال ۲۰۱۲ قرار بگیرد. کیفیت ساخت و طراحی هم بسیار فوق العاده است.

پنجره ای جدید به دنیای تکنولوژی www.neowin.ir

۸) Asus Zenbook Prime UX31A:

هشتمین مورد محصول Asus است که این مدل هم جز Ultrabook هاست. هارددیسک SSD با نرخ انتقال ۶ گیگابیت در هرثانیه ، وزن کم ، صفحه نمایش با کیفیت Retina ، نازک بودن بدنه لپ تاپ ، پردازنده i7 و صفحه نمایش ۱۳٫۳ اینچی از مشخصاتی هستند که Asus برای این لپ تاپ در نظر گرفته که باید کیفیت بالای بدنه را هم به آن اضافه کرد؛ این موارد باعث شده اند که Zenbook Prime UX31A بتواند جز لپ تاپ های برتر سال ۲۰۱۲ میلادی قرار گیرد.

پنجره ای جدید به دنیای تکنولوژی www.neowin.ir

۷) Samsung Series 9 :

سامسونگ هم بعد از ارائه موفق گوشی های هوشمند حالا قدم به ساخت لپ تاپ های جذاب و قدرتمند گذاشته و در همین ابتدای گام ها توانسته با ارائه محصولاتی با کیفیت کاربران زیادی را به سمت خود جذب کند. Ultrabook سامسونگ کمی بزرگتر از ۳ مدل قبلی است چرا که صفحه نمایش ۱۵ اینچی را برروی خود می بیند. حافظه رم ۸ گیگابایتی ، پردازنده i5 ، هارددیسک SSD با ۱۲۸ گیگابایت فضا و صفحه نمایشی با کیفیت ۱۶۰۰×۹۰۰ نقش مهمی در انتخاب این لپ تاپ جز موارد برتر سال ۲۰۱۲ داشته است. ضمن آن که همه پورت های رایج و لازم هم در این لپ تاپ گنجانده شده تا کاربران برای ارتباط با دیگر گجت ها هم مشکلی نداشته باشند.

پنجره ای جدید به دنیای تکنولوژی www.neowin.ir

۶) Dell XPS 12: 

 محصولی جالب که صفحه نمایشی لمسی دارد که می تواند هم نقش تبلت و هم نقش نوت بوک را ایفا کند. کیفیت بالای صفحه نمایش ، طراحی مدرن ، با کیفیت و البته متفاوت این محصول دل و البته سخت افزاری نسبتا قدرتمند جای هیچ گونه حرف و سخنی را باقی نمی گذارد. شاید بتوان از نظر طراحی و ایده در ساخت این لپ تاپ نمره ای بسیار بالاتر نسبت به مدل های قلبی به لپ تاپ – تبلت داد.

پنجره ای جدید به دنیای تکنولوژی www.neowin.ir

۵) Vizio Thin + Light:

پنجمین گزینه یک لپ تاپ تمام عیار ۱۵٫۶ اینچی است. یک Ultrabook کامل که حتی با صفحه نمایش ۱۵ اینچی هم وزن مناسبی دارد و با مشخصات سخت افزاری قدرتمند علاوه بر طراحی کاربرپسندش می تواند خواسته های مختلف کاربران را هم پاسخگو باشد. وضوح تصویر در این لپ تاپ ۱۹۲۰  در ۱۰۸۰ است که برای اجرای بازی و تماشای فیلم ها با کیفیت بسیار مناسب است. برخلاف مدل های قبلی این لپ تاپ پردازنده گرافیکی NVidia را با خود حمل می کند که کار را برای کاربران حرفه ای ساده تر می کند.

پنجره ای جدید به دنیای تکنولوژی www.neowin.ir

۴) Lenovo ThinkPad X1 Carbon:

Lenovo مانند Acer در این لیست دو نماینده دارد. نماینده دوم از سری Thinkpad است با طراحی مدرن ، کارآمد و البته محکم که یک پردازنده i5 را با خود حمل می کند. صفحه نمایش با کیفیت ۱۴ اینچی ، وزن حدودا ۱٫۳ کیلوگرمی ، ۴ گیگابایت حافظه رم به همراه یک هارددیسک SSD مانند تمامی مدل های قبلی سبب شده این مدل هم جز لپ تاپ های برتر لقب بگیرد. مانیتور این لپ تاپ هم مانند مدل قبلی Lenovo به صورت کامل همسان صفحه کلید خواهد شد. اما شاید دلیل اصلی جای گیری این لپ تاپ در لیست جنس بدنه و نحوه طراحی و ساخت باشد.

پنجره ای جدید به دنیای تکنولوژی www.neowin.ir

۳) Acer Chromebook:

کم کم به مدل های جذاب و جالب تر نزدیک می شوم. نماینده دوم Acer به این دلیل در لیست قرار گرفته که جز اولین لپ تاپ هایی است که میزبان سیستم عامل جدید گوگل است. قیمت بسیار مناسب و پائین هم دلیل عمده ی دیگری است که این محصول را متمایز می کند. پردازنده i5 ، ۴ گیگابایت حافظه رم ، هارددیسک SSD در کنار صفحه نمایش ۱۳ اینچی جز مهم ترین خصوصیات این کروم بوک است. 

پنجره ای جدید به دنیای تکنولوژی www.neowin.ir

 ۲) Razer Blade:

یک لپ تاپ فوق حرفه ای است که به همین دلیل هم جز لپ تاپ های برتر جای گرفته است. لپ تاپی با مشخصات سخت افزاری بسیار قدرتمند که برای Gamerها فوق العاده جذاب است. صفحه نمایش ۱۷٫۳ اینچی با وضوح تصویر ۱۹۲۰ در ۱۰۸۰ به همراه پردازنده i7 ، حافظه رم ۸ گیگابایتی ، کارت گرافیک Nvidia GeForce GT 555M با دوگیگابایت حافظه اختصاصی و هارددیسک SSD با ظرفیت ۲۵۶ گیگابایت لحظاتی خوش و دلنشین را برای گیمرها فراهم خواهد کرد. نوع طراحی این لپ تاپ هم برای گیمرهاست به طوری که برای مثال Touchpad در سمت راست قرار گرفته تا کاربران راحت تر بتوانند به کنترل دستورات خود برای انجام بازی ها بپردازند.

پنجره ای جدید به دنیای تکنولوژی www.neowin.ir

۱) MacBook Pro with Retina: 

در نهایت امر هم مک بوک پرو با صفحه نمایش Retina تکمیل کننده لیست لپ تاپ های برتر سال ۲۰۱۲ میلادی است. لپ تاپی جدید با کیفیت ساخت بسیار بالا و وضوح تصاویر فوق العاده که نهایت کیفیت در نمایش را به کاربران هدیه می دهد. لپ تاپی ۱۵ اینچی شامل پردازنده ای قدرتمند ، کارت گرافیکی قوی و جدید از AMD ، طراحی جالب و مثال زدنی از جمله مواردی بوده اند که باعث شده اند این محصول Apple جز ۱۰ لپ تاپ برتر لقب بگیرد.

پنجره ای جدید به دنیای تکنولوژی www.neowin.ir

با این توضیحات و تصاویری که از هریک از این لپ تاپ ها مشاهده می کنید اگر قرار باشد یکی از این لپ تاپ ها را برای خود برگزنید کدام گزینه را انتخاب می کنید؟